Per a treballar la comunicació audiovisual a
classe de COED vam veure una conferència de Guillermo Orozco, un professor i
investigador del departament d'Estudis de Comunicació Social, de la Universitat
de Guadalajara (Mèxic).
Varem extreure les idees principals a través
de preguntes que li anaven formulant, d'aquesta manera us en faig una petita
pinzellada sobre els trets més rellevants.
Sovint creiem que estem captant tots el
missatges que ens vol transmetre la comunicació audiovisual, però no resulta
així. Per exemple d'una imatge, potser si que podem apreciar allò que té més
importància del que menys pel simple motiu que ho situen més a prop, però
potser no ens adonem que amb la llum, el context o la posició també ens volen
expressar quelcom. D'aquesta manera podem afirmar que per a nosaltres que fem
d'audiència no estem acostumats a interpretar el missatge complet, només ens
quedem amb allò rellevant, per tant diem que cada medi té el seu codi.
També ens fa referència sobre l'educació dels
mitjans, ens explica que hi ha diversos factors que hi intervenen, tot i
que els principals causant són la família i l'escola, ja que són les dues
institucions socials que envolten l'infant durant els seu desenvolupament,
també cal a dir que els mitjans hi tenen una petita part de culpa, però és
minoritària, tot i que no han d'oblidar que estan educant.
Es molt important saber què hi ha darrera de
cada anunci, d'aquesta manera sabrem que ens vol transmetre, què vol que
interpretem.
Per a treballar alguns dels aspectes que ens
anomena en la seva conferència, podem treballar-ho a través d'un Making of
d'alguna pel·lícula que sigui del gust dels alumnes, d'aquesta manera poden
analitzar quin n'és l'escenari i com passar veritablement l'acció.
Nosaltres vam analitzar un seguit de vídeos,
els quals havíem d'analitzar aspectes com ara el ritme de la música, és a dir,
en quin moment era lenta i en quin ràpida, les llums que hi apareixen i de
quina manera, entre molts altres efectes que utilitzen per donar més o menys èmfasi a un aspecte o objecte
determinat.
A continuació us adjunto un vídeo sobre un
anunci del Seat Altea XL i una petita reflexió sobre el que considero que ens
vol mostrar aquest anunci, us animo a que a través dels comentaris en deixeu la
vostre opinió!
Es tracta d'una història sobre un monstre que
s'alimenta d'amor i per fer que deixi de créixer han de deixar d'estimar-lo,
però no poden. D'aquesta manera quan es muden l'han de deixar a casa perquè no
hi cap al cotxe, finalment tornen a buscar-lo, ja que hi cap al cotxe nou que
s'han comprat.
Després de realitzar l'anàlisi que hauria
realitzat qualsevol persona, si ens parem a buscar els detalls observem com la
música va canviant, acaba amb un to fort i alegre, ja que la història acaba bé.
El que realment ens vol fer veure, és que els
nens també creixen i per això no podem deixar d'estimar-los, d'aquesta manera
interpretem que el cotxe està pensat per a les famílies en procés de creixement.
Com ja he dit anteriorment us convido a que hi
deixeu la vostre opinió!
Moltes gràcies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada